Dersin Adı | Devrimler Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOC 315 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencileri modern dünyanın şekillenmesinde önemli roller oynamış bulunan devrimlerle ve devrimlerin oluşumunu ve etkilerini açıklayan siyaset sosyolojisi kuramlarıyla tanıştırmak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Devrimlere odaklanan bu ders, bir yandan modern toplumların şekillenmesinde önemli roller oynayan devrimleri ele alırken, diğer yandan bu devrimlerin analizinde kullanılan kuramları incelemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Dersin sunumu, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi |
2 | Protesto Nedir? Toplumsal Hareket Nedir? | Donatella Della Porta and Mario Diani. 2006. “Studying Social Movements”, chapter 1 In Social Movements: An Introduction. Oxford: Blackwell. 1- 29. Hank Johnston, 2014. “What is a Social Movement”? chapter 1 in What is a Social Movement. Polity Press. |
3 | Devrim Nedir? | Berch Berberoglu. 2019. “Introduction: Dynamics of Social Movements, Revolution, and Social Transformation” in The Palgrave Handbook of Social Movements, Revolution, and Social Transformation-Springer International Publishing. |
4 | Devrim Kuramları | John Foran.2015. “Theorizing revolutions” in Taking Power: On the Origins of Third World Revolutions. Jack A Goldstone. 1982. The Comparative and Historical Study of Revolutions. Annual Review of Sociology 8:187-207. Berch Berberoglu. 2019. “The Marxist Theory of Social Movements, Revolution, and Social Transformation” in The Palgrave Handbook of Social Movements, Revolution, and Social Transformation-Springer International Publishing. |
5 | Devrim Kuramları | Ernesto Laclau. 1990. New Reflections on the Revolution of Our Time. |
6 | ARA SINAV | |
7 | Fransız Devrimi | Belgesel Gösterimi |
8 | Fransız Devrimi | Eric Hobsbawm. 1996. “The French Revolution” in The Age of Revolution: 789-1848. Jack Goldstone. 2016. “The Developing Crisis of French Absolutism, 1700–1789” in Revolution And Rebellion in the Early Modern World: Population Change and State Breakdown in England, France, Turkey, and China, 1600–1850. |
9 | Rus Devrimi | Belgesel Gösterimi |
10 | Rus Devrimi | James Defronzo. 2015.”The Russian Revolutions and Eastern Europe” in Revolutions and Revolutionary Movements, Westview Press. |
11 | Çin Devrimi Küba Devrimi | James F. Petras. 2019. “Twentieth-Century Socialist Revolutions and Their Class Components: Russia, China, Cuba, and Vietnam” in The Palgrave Handbook of Social Movements, Revolution, and Social Transformation-Springer International Publishing. James Defronzo. 2015. “Revolution in China” in Revolutions and Revolutionary Movements, Westview Press. James Defronzo. 2015. “The Cuban Revolution” in Revolutions and Revolutionary Movements, Westview Press. |
12 | İran Devrimi | Maryam Poya IRAN 1979: Long live Revolution! ... Long live Islam? |
13 | 1989 Devrimleri | Adrian Pop. 2013. The 1989 Revolutions in Retrospect. Europe-Asia Studies, Volume 65, Issue 2 Michael Bernhard. 2010. The revolutions of 1989: twenty years later. Angelaki, Volume 15, 2010 - Issue 3 |
14 | Günümüzde Devrim? | Asef Bayat. 2017. “Half Revolution, No Revolution” in Revolution without Revolutionaries: Making Sense of the Arab Spring. Stanford University Press. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | belirtilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 37 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Klasik ve çağdaş sosyolojik kuramların bilgisine ve bu kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisine sahip olur. | X | ||||
2 | Sosyoloji alanındaki temel yöntembilimsel yaklaşımlar, toplumsal araştırma ve veri analiz yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
3 | Sosyolojinin temel alanları olan genel sosyoloji, kurumlar sosyolojisi, toplumsal yapı ve değişme ve uygulamalı sosyoloji alanlarında bilgiye sahip olur. | X | ||||
4 | Sosyolojik bir projeyi araştırma sorusuna en uygun yöntemlerle bireysel ya da grup üyesi olarak başlangıcından sonuna kadar tasarlayarak uygulama becerisine sahip olur. | X | ||||
5 | Sosyolojik tahayyülü kullanarak bireysel sorunların arkasındaki toplumsal dinamikleri ortaya koyma becerisine sahip olur. | X | ||||
6 | Yerel, ulusal ve küresel düzlemdeki toplumsal sorunları tanımlayıp, bu sorunların çözümü için yeni politika önerileri sunma yeteneğine sahip olur. | X | ||||
7 | Sosyolojik bir araştırmanın veri toplama ve veri analizi süreçlerinde bilişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olur. | |||||
8 | Sosyolojik verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme ve bilimsel ve etik değerleri dikkate alma becerisine sahip olur. | X | ||||
9 | Toplumsal yaşamın çeşitli yönlerini analiz ederken sosyal bilimlerin farklı alanlarından faydalanma bilgi ve becerisine sahip olur. | X | ||||
10 | Sosyoloji ve sosyal araştırma alanlarındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sosyolojik bilgi toplar ve sosyologlar ve diğer sosyal bilimciler ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirme becerisine sahip olur. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest